Vi låter Sverige vara i fred 2018

Fortsättning på kampanjen med samma namn som inleddes 2017.

Många har många frågor 2018

Med kampanjen “Många har många frågor” ville Försvarsmakten framför allt locka unga kvinnor att söka sig till myndigheten. En ökad jämställdhet inom...

Vi låter Sverige vara i fred 2017

Alla vet att Sverige har ett försvar, men få vet vad personal i Försvarsmakten verkligen gör. Det var tesen inför 2017 års kampanj ”Vi låter Sverige...

Hur många skäl behöver du 2017

2017 genomfördes kampanjen ”Hur många skäl behöver du”, en rekryteringskampanj riktad mot unga, som pekade på olika skäl till att gå med i försvaret....

Du nya du fria 2016

Många av de friheter som gör Sverige till Sverige, ses som extrema i andras ögon. I våra ögon är de extremt viktiga att försvara. Vi står upp för...

Försvarsmaktens träningsklubb 2016

Försvarsmaktens träningsklubb lanserades 2016 med en kampanj som syftade till att förmedla större öppenhet än tidigare, främst genom att bjuda in till...

Är du officer utan att veta om det 2015

2015 genomfördes kampanjen “Är du officer utan att veta om det”? Målet var att öka kunskapen om officersyrket för att få fler att söka...

Som vilket annat jobb som helst 2014

Med kampanjen “Som vilket annat jobb som helst. Nästan.” ville Försvarsmakten locka fler att söka jobb hos dem. Man ville också visa att en...

Det är mycket nu 2013

Kampanjen Det är mycket nu gjordes under hösten 2013 för att rekrytera folk till GMU (Grundläggande militär utbildning). Tanken var att visa...

Vad håller du på med 2013

Rekryteringskampanjen Vad håller du på med? syftade till att få människor att tänka efter vad de egentligen gör av sin tid, och föreslå något att ägna...

Det där löser sig nog 2012

Rekryteringskampanj 2012 som belyser att konflikthärdar, områden drabbade av naturkatastrofer och hotsituationer faktiskt inte är något som “löser...

Vem bryr sig 2012

Den andra delen i kampanjen som inleddes 2011, och som syftar till att rekrytera folk till GMU (Grundläggande militär utbildning). Kampanjen kopplar...

Välkommen till vår verklighet 2011

Rekryteringskampanj som är utformad för att nå en bred målgrupp för att kunna rekrytera ett stort antal människor. En bärande del är att visa en...