Första gången du loggar in
Vid första inloggning med bank-id behöver du verifiera din e-postadress.
Om du har bytt e-post sedan tidigare får du samtidigt möjlighet att uppdatera till din aktuella adress.
Frågor och svar
Varför införs bank-id som inloggningsmetod?
Bank-id är en etablerad och säker identifieringslösning som används av de flesta svenskar. Genom att införa bank-id kan vi erbjuda en smidigare inloggning och samtidigt höja säkerheten för våra användare.
Vad händer med mitt gamla konto?
Ditt konto finns kvar precis som tidigare. Du loggar bara in med bank-id nästa gång och verifierar din e-postadress. Därefter har du fortsatt tillgång till din profil.
Måste jag ha bank-id för att kunna logga in?
Ja. Nu när bank-id har införts kommer det vara den enda inloggningsmetoden.
Jag har inte bank-id – hur gör jag?
Du kan skaffa bank-id via din bank.
Fungerar bank-id på alla enheter?
Ja, du kan använda bank-id på din telefon eller surfplatta, oavsett om du använder iOS eller Android. Via en QR-kod kan du logga in via andra enheter.
Behöver jag göra något mer efter att jag loggat in första gången?
Efter att du verifierat din e-postadress första gången är allt klart. Därefter loggar du in som vanligt med ditt bank-id.
Jag får ett felmeddelande när jag försöker logga in, det står att det är osäker anslutning och hackare kan stjäla mina uppgifter? 
Detta beror sannolikt på din uppkoppling med Wifi eller en osäker internetanslutning. Om felet kvarstår kan du behöva rensa cookies och cache samt starta om webbläsaren, då ska problemet vara åtgärdat.
Kan jag logga in om jag befinner mig i utlandet?
Om du befinner dig i utlandet eller om du använder dig av VPN kan du blockeras från att logga in av säkerhetsskäl.
Jag har fått ett mejl som uppmanar mig att logga in på Mitt Försvarsmakten, är det ett scam-mejl? 
Om du känner dig osäker på länkar eller uppmaningar i ett mejl rekommenderar vi att du i stället går in direkt på Mitt Försvarsmakten via din webbläsare för att logga in.