Guldägg till rekryteringskampanjen

Försvarsmaktens kampanj för officersrekrytering har åter igen fått pris, och den här gången vid den årliga Guldäggsgalan som arrangerades i går. Försvarsmakten och reklambyrån DDB fick guldägget för bästa integrerade kampanj, vilket är ett tungt pris vid galan som syftar till att lyfta fram Sveriges bästa reklam.

En scen ur Försvarsmaktens rekryteringsfilm. Foto: DDB Stockholm

Med och tog emot priset var bland annat Eva Regnér, kommunikationsstrateg vid Informationsstaben och Staffan Slörner, marknadsansvarig.

– Det här är självklart jätteroligt men för mig är inte priset det viktigaste utan det kvitto som det här är på att vi har använt de satsade pengarna på rätt sätt, och det största beviset för det är ju egentligen hur vi har lyckats med vår rekrytering, säger Staffan Slörner.

Tidigare har kampanjen också prisats vid Guldnyckeln som är ett pris som delas ut för årets bästa direktmarknadsföring.